Naikinami nuostolingiausi Šilutės autobusų parko maršrutai

AUTOBUSAS 5Nuo vasario 8 d. naikinami vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų Šilutė – Rusnė – Uostadvaris – Šilutė ir Šilutė – Žemaičių Naumiestis – Teneniai – Šilutė šeštadienio reisai.

Tokio turinio įsakymą pasirašė Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorius Tomas Budrikis.

Taip prasidėjo darbo grupės UAB „Šilutės autobusų parkas“ veiklos kokybei gerinti rekomendacijų įgyvendinimas.

Vykdo darbo grupės rekomendacijas

Rekomendaciją atrinkti nuostolingiausius autobusų parko maršrutus ir juos panaikinti dar 2013 m. lapkričio mėnesį priėmė minėta darbo grupė, kuriai vadovavo tuometinis vicemeras, dabar jau meras Šarūnas Laužikas.   Be kita ko, tuomet darbo grupė dar nusprendė siūlyti rajono Tarybai ir Savivaldybės administracijai 2014 metų rajono biudžete suplanuoti lėšų, kad būtų panaikinta daugiau nei 700 tūkst. litų Savivaldybės skola Šilutės autobusų parkui už moksleivių pavėžėjimą. Taip pat rekomenduota parkui įsigyti kelis mažus autobusus, kad būtų sumažinti nuostolingų maršrutų aptarnavimo kaštai.

Apie darbo grupės sprendimus „Šilutės naujienos“ rašė straipsniuose „Šilutės autobusų parko duobkasys – Savivaldybė“, „Geriausia parama autobusų parkui – grąžinti skolą“.

Yra daugiau nuostolingų maršrutų

Savivaldybės įmonės UAB „Šilutės autobusų parkas“ direktorius Artūras Stonkus „Šilutės naujienoms“ sakė, kad naikinami autobusų maršrutai buvo patys nuostolingiausi. Iš maršruto vairuotojai parveždavo tik 6-8 žmonių kelionės pinigus, o autobusai važiuodavo 50-60 kilometrų maršrutus. Tai didžiulė prabanga keleiviams ir našta Autobusų parkui bei Savivaldybės biudžetui, dotuojančiam nuostolingus maršrutus.

Pasak A.Stonkaus, nuostolingų maršrutų autobusų parkas turi ir daugiau. Savivaldybės administracija dar spręs jų likimą. Šeštadieniais ir sekmadieniais įmonei nuostolį neša maršrutai Šilutė – Žemaičių Naumiestis – Katyčiai – Degučiai – Pagėgiai, Šilutė – Skuodas, Šilutė – Tauragė.   Nors pastarieji du į Skuodą ir Tauragę dar galėtų gyvuoti, jeigu autobusų parkas turėtų maršrutui aptarnauti ekonomiškesnius mažuosius autobusus iki 18 vietų.

Geraširdžiai keleiviai daro nuostolius

Pasak A.Stonkaus, praktiškai jau išgyvendinta blogybė, kai autobusų vairuotojai piktnaudžiaudavo neduodami keleiviams bilietų.

Vairuotojus ir keleivius, važiuojančius „zuikiu“ (be bilieto) kontroliuoja ir įmonės vadovybė, yra dvi nepriklausomos kontrolės įmonės, Savivaldybės administracijos ir visuomeniniai kontrolės inspektoriai. Nusižengusiems numatytos griežtos finansinės bausmės.
AUTOBUSAS 4
Kita vertus, geriausias kontrolierius – pats už kelionę mokantis žmogus. Kiekvienas keleivis privalo sumokėjęs už kelionę gauti bilietą ir jį saugoti kelionės metu. Kitaip jis pats yra pažeidėjas ir pats sau kenkia.

Geraširdis keleivis, nepaėmęs ar neišsireikalavęs bilieto, daro nuostolį įmonei ir prisideda prie paslaugos panaikinimo.

Žada atsiskaityti už paslaugas

Rajono meras Š.Laužikas neatsižada paties vadovautos darbo grupės rekomendacijų ir numatytų sprendimų. Jis žada siekti, jog šių metų rajono biudžete būtų suplanuotas pakankamas kiekis lėšų sumokėti Autobusų parkui už moksleivių ir kitų lengvatas turinčių asmenų pavėžėjimą bei Savivaldybės nurodymu įsteigtų nuostolingų maršrutų aptarnavimą.

Jis prisimena, kad ligšiol Savivaldybės biudžete minėtoms paslaugoms kasmet būdavo suplanuojama bemaž po 200 tūkstančių litų mažiau, nei faktiškai reikėdavo.

Be to, pasak Š.Laužiko, 2014 metų biudžete reikia skirti mažiausiai 50 proc. lėšų, reikalingų Autobusų parko skolai mažinti.
Mero nuomone, skola turėtų būti kuo skubiau – metų pradžioje – grąžinta, kad įmonė galėtų įsigyti ekonomiškus mažuosius autobusus ir mažintų nuostolingų maršrutų kaštus.

Š.Laužikas nepatvirtino, kad jo nuomonė sutampa su koalicijos partnerio, transporto įmonės savininko Sauliaus Stankevičaus nuomone – pastarasis mano, jog lengviausia išspręsti visas Savivaldybės problemas, kylančias dėl Šilutės autobusų parko, privatizacijos aukciono plaktuku.

Pasak Š.Laužiko, Savivaldybės administracija pirmiausia turėtų atlikti išsamias studijas, kokia būtų gauta nauda privatizavus įmonę. Š.Laužiko nuomone, privačios transporto įmonės teikiama paslauga, be jokios abejonės, Savivaldybei būtų brangesnė, o santykiai būtų tokie pat kaip su elektros, ryšio tiekėjais: nėra pinigų – nėra ir paslaugos.

Todėl meras Š.Laužikas įsitikinęs, kad dabar Savivaldybė turi įvykdyti savo įsipareigojimus – grąžinti skolas, leisti Šilutės autobusų parkui pademonstruoti, kaip jis moka plėtoti savo verslą, ir tik tada svarstyti apie galimą privatizaciją.

Seniūnų neklausė

Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė „Šilutės naujienoms“ sakė, kad dėl minėto maršruto panaikinimo jos nuomonės niekam nereikėjo. Sužinojusi apie tokį sprendimą, ji pabendravo  su Uostadvario seniūnaičiu Vytautu Siautilu.

Abiejų seniūnijos atstovų nuomone, didesnei daugumai Uostadvario gyventojų šeimų susisiekimo problemos nekils, nes jos naudojasi nuosavu transportu. Svarbu, kad išliktų maršrutai, kurie yra paprastomis savaitės dienomis. Žinoma, kad bus kelios vyresnės kartos ar mažesnes pajamas turinčios šeimos, kurioms teks planuoti keliones darbo dienomis arba gretintis prie kaimynų.

Žemaičių Naumiesčio seniūnas Jonas Budreckas taip pat patvirtino faktą, kad jo nuomonės dėl naikinamo autobusų maršruto link Tenenių niekas neklausė. Jis panašaus Savivaldybės sprendimo tikėjosi, nes šeštadieniais autobusai tikrai važinėja tušti.