Nuo vasario 1 – griežtesni reikalavimai kai kurių maisto produktų reklamai

projectorValstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba primena, kad nuo šių metų vasario 1 dienos įsigalioja Reklamos įstatymo 14 straipsnio įgyvendinimo taisyklės. Skleidžiant genetiškai modifikuoto maisto, maisto papildų ir energinių gėrimų reklamą, bus privaloma laikytis naujų nurodymų.

Pagal šias taisykles, privaloma informacija reklamoje turės būti pateikiama raštu ir (ar) žodžiu (pvz. radijo transliacijų metu). Pateikiant raštu, ji turės būti gerai matoma, aiškiai įskaitoma, parašyta paryškintu šriftu, kitos spalvos fone. Reklaminiuose skelbimuose privalomos informacijos raidės turės būti ne mažesnės kaip 0,5 pavadinimo raidžių dydžio, tekstas užimti ne mažiau kaip 2 % bendro reklamos ploto. Informacija negalės būti paslėpta, neryški, užgožta, uždengta užrašais ar piešiniais. Jeigu reklama bus rodoma, privaloma informacija turės užimti ne mažiau kaip 2 % bendro reklamos teksto, o jos rodymas privalės trukti ne trumpiau kaip 3 sekundes arba tiek laiko, kiek iš viso bus skleidžiama reklama.

Nuorodos, kad produktas genetiškai modifikuotas, kad tai maisto papildas ar perspėjimas „nevartoti su alkoholiniais gėrimais“ turės būti pateikiamos reklamos skleidimo pradžioje arba pabaigoje, bet ši informacija turės būti aiškiai matoma ar girdima.

Transliuojant reklamą televizijos programose, privaloma informacija gali būti pateikiama raštu ir (ar) žodžiu. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba rekomenduoja skleidžiant reklamą televizijos programose, privalomą informaciją visuomet pateikti ir žodžiu, kadangi dažnai vartotojai televizijos laidų tik klausosi ir nepastebi, kas rašoma televizoriaus ekrane.

Jeigu reklama bus skleidžiama kitomis elektroninėmis priemonėmis (internetu, lauko, viešojo transporto, kino teatrų ekranuose ir kt.), privaloma informacija turės būti pateikiama raštu, laikantis visų aukščiau nurodytų reikalavimų.

Praėjusiais metais Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba surašė 41 Reklamos įstatymo pažeidimo protokolą. Daugiausiai pažeidimų (35) buvo nustatyta reklamuojant maisto papildus, priskiriant jiems gydomąsias ar ligų profilaktines savybes.