Pacientai pyksta, gydytojai prašo pakantumo

puriena benkunskasSkundai medikų darbu redakcijoje – vieni dažniausių. Pacientai sako gydymo įstaigose ne visada sulaukiantys tinkamo dėmesio, vis dar nereti atvejai, kai ir medikų kvalifikacija suabejoja.

Gydytojai atkerta, jog nesusipratimų dažniausia kyla dėl to, kad ne visi pacientai suvokia, jog nuėję į gydymo įstaigą jie turi ne tik teises, bet ir privalo laikytis tam tikros tvarkos. Turi iš anksto registruotis ir elgtis mandagiai.

Naujiena Šilutėje tai, kad bandydami apsisaugoti nuo piktų, rėkiančių ir reikalaujančių pacientų, medicinos įstaigų vadovai įrengia sebėjimo kameras. Sako, jog tai pasiteisina: peržiūrėjus vaizdo įrašus galima susidaryti objektyvesnę nuomonę apie medikų ir pacientų konfliktus, o kartais net ir sukčiauti bandančius „ligonius“ pamatyti…

Pas gydytoją nesiregistravo

Šilutiškė Vida nepatenkinta „Purienos“ medicinos centro vienos gydytojos darbu. Moteris seniai serga hipertenzija, nuo šios ligos vartoja net 4 rūšių vaistus. Sako, kad anksčiau jai nebūdavo problemų išsirašant reikalingus medikamentus: nueidavusi pas gydytoją ir be išankstinės registracijos palikdavusi kortelę, receptų knygelę, o gydytoja vaistus išrašydavusi tada, kai laiko turėdavusi.

Taip darydavo medikė, kuri jau gerai pažinojo Vidą. Šiai išėjus iš darbo, moterį prižiūri kita gydytoja. Tačiau ir ji, Vidos teigimu, pažįsta ją neblogai: ir vaistus jau skyrė, ir nedarbingumo lapelį išrašė.

Taip Vida bandė padaryti ir paskutinį kartą: pas šeimos gydytoją atėjo iš ryto, nesiregistravusi, kai medikės darbo laikas dar nebuvo prasidėjęs. Su gydytoja dirbanti slaugytoja priimti kortelę atsisakė. Vida nutarė eiti namo, o pas gydytoją dar kartą atėjo pavakary.

„Nuėjau tiesiai į kabinetą, nes pacientų nebuvo, bet tarpdury sutikta gydytoja pasakė nebeturinti laiko“, – piktinosi Vida.

Pacientė sako tuo metu turėjusi tik vieną medikamentą iš 4 privalomų, todėl baiminosi, kad kraujospūdis gali smarkiai pakilti.
Moteris mano, kad tokia tvarka, kai gydytojas gali laisvesniu metu išrašyti receptą, patogi ir medikui, ir pacientui. Ji piktinasi, kad medikė atsisakė tai padaryti.

Anot Vidos, paklausus ką jai dabar daryti, ar eiti pas kitą gydytoją, medikė atsakė: „prašom“.

Vaizdo kameros pravertė ne kartą

„Daugeliui pacientų vis dar atrodo, jog vaistų išrašymas – tai smulkmena, kurią gydytojas gali padaryti bet kada ir bet kur. Tuo tarpu juridiškai šis veiksmas traktuojamas kaip paciento apžiūra“, – taip aiškinti situaciją pradeda „Purienos“ administracijos vadovas Giedrius Benkunskas.

Anot jo, skiriant vaistus nuo hipertenzijos būtina bent jau kraujo spaudimą pamatuoti. Vidos atveju apžiūra turi būti dar atidesnė, mat ji gydytojai yra nauja pacientė, anksčiau lankiusis pas kitą medikę.

Tačiau G.Benkunskas neneigia, kad neretai panašios situacijos „sprendžiamos kūrybiškai“: jei gydytojas gerai pažįsta pacientą, daug metų žino jo ligą, apžiūra atliekama ne visada.

Bet jis mano, kad ir pacientai turi ne tik teises, bet ir pareigas. Viena jų – elgtis mandagiai.

Abiejuose šio medicinos centro aukštuose yra įrengtos stebėjimo kameros, tad G.Benkunskas pakviečia pažiūrėti tos dienos, kai kilo konfliktas, vaizdo įrašus. G.Benkunsko žodžiais tariant, „visas riksmo spektaklis – kaip ant delno“…

G.Benkunskas pasakoja, jog vaizdo kameros pravertė ne tik šiuo atveju. Pavyzdžiui, jei ne jos, nežinia kaip būtų pasibaigęs vienos moters tvirtinimas, esą eidama į procedūrų kabinetą koridoriuje ant suoliuko ji palikusi rankinę, kurioje buvę 11 000 litų… „Jūs pavogėte“, – toks pacientės kaltinimas būtų buvusi tikra nelaimė, jei ne vaizdo įrašas, kuriame aiškiai buvo matyti, jog prie kabineto laukusi moteris neturėjo jokios rankinės…

„Matyt būsiu palikusi kur nors kitur“, – taip pamačiusi įrašą komentavo pati „ligonė“.

Neužsiregistravęs neturi pykti

G.Benkunskas aiškina, jog pacientai tikrai žino, kad norėdami gauti vaistų receptą privalo užsiregistruoti iš anksto. Juolab kad vaistai išrašomi bent mėnesiui ar keliems, vadinasi tai nėra būtinoji pagalba, o žmogus žino, kada jie baigsis.

Be eilės „Purienoje“ priimami pacientai, kuriems reikalinga skubi pagalba (pagal būtinosios pagalbos sąrašą), kūdikiai iki metukų, po tyrimų ir procedūrų grįžę pacientai.

Neužsiregistravęs pacientas neturi teisės pykti, jei tenka ilgiau pasėdėti eilėje.

Gydytojai priekaištų neturi

Dar vienas G.Benkunsko prašymas pacientams – turėti daugiau pakantumo. Šiuo metu jo reikia dar daugiau, mat nuo balandžio 1-osios Sveikatos apsaugos ministerija pakeitė visas gydymo įstaigų kompiuterines programas. Programos nėra tobulos, stringa net po kelias valandas kasdien ir tai trukdo greit aptarnauti pacientus. Pacientai pyksta ant medikų, nors šie čia niekuo dėti.

Be to, ligonių yra vis daugiau, gydytojams dažnai tenka aptarnauti po pusšimtį pacientų per dieną.

„Į pacientų norus stengiamės atsižvelgti, tačiau ne iki begalybės“, – sako G.Benkunskas.

Kaip administracijos vadovas, jis sako apgailestaujantis dėl tokių konfliktų, bet priekaištų Vidos gydytojai neturintis.

„Gydytojos darbo laikas jau buvo pasibaigęs, tad ji neprivalėjo priimti ligonės. Gydytojai piekaištų aš neturiu“, – teigia administracijos vadovas.