Patarimai perkantiems internetu, kaip nepasiduoti „nešvarioms“ pardavėjų taktikoms

Europos Sąjungoje kovo 15-ąją minėta Pasaulinė vartotojų teisių diena, jos tikslas – šviesti vartotojus apie jų teises bei jų gynimo būdus. Smarkiai išaugus atsiskaitymams už pirkinius internetu, Lietuvoje veikiantis Europos vartotojų centras pataria, kaip saugiai apsipirkti.

Ką reiškia „įsigyk dabar – mokėk vėliau“?

Daug internetinių parduotuvių siūlo prekes įsigyti lizingu: jas gauti, o pradėti mokėjimą vėliau. Tokio pasiūlymo privalumas – galimybė išbandyti produktą ir nuspręsti, ar jo reikia, bet net patrauklūs lizingo pasiūlymai sukelia riziką. Jeigu neturite finansinių galimybių įsigyti norimą produktą ne lizingo būdu, rekomenduojame neprisiimti papildomų įsipareigojimų, dėl kurių gali susidaryti skolų, kurias didintų ir delspinigiai.

Nepasiduokite manipuliacijoms

Netikros akcijos („tik šiandien – 50 proc. pigiau“), dirbtinai tiksintys laikrodžiai ir kiti „nešvarūs“ triukai (dažnai sutinkamo mygtuko prasmės pakeitimas, mokėjimo plano pratęsimas be jūsų žinios ir priminimo) siekia įtikinti jus įsigyti produktą impulsyviai. Atpažinti šias taktikas būtina, norint priimti apsvarstytus sprendimus. Nepasiduokite, skirkite laiko kainų ir alternatyvių produktų paieškai.

Pasirūpinkite dviguba apsauga

Vis daugiau vartotojų įgudo naudotis mobiliąja pinigine ir atsiskaityti už prekes bei paslaugas bekontakčiu būdu. Kuo daugiau informacijos saugoma telefonuose, tuo labiau tenka rūpintis pateiktų duomenų apsauga nuo kibernetinių sukčių. Rekomenduojame savo duomenis apsaugoti dviejų veiksnių autentifikavimo sistema, kuri reikalauja įvesti papildomus duomenis, tai sumažina galimybę kitiems įsilaužti į jūsų piniginę.

Kreditinės kortelės (super) galios

Internetinės parduotuvės gali pasiūlyti skirtingus mokėjimo būdus – kiekvienas iš jų turi savo privalumų ir trūkumų. Mokėdami pagal sąskaitą faktūrą, jūs neprivalote atskleisti savo banko duomenų prekybininkui, bet rizikuojate praleisti mokėjimo terminą. Tokios platformos kaip „PayPal“ ar „Klarna“, dažniausiai suteikia pirkėjo apsaugą, bet iškilus problemai, bendravimas sudėtingesnis, nes komunikacijoje dalyvauja dar viena šalis.

Mokėjimas kreditine kortele laikomas viena saugiausių atsiskaitymo priemonių. Jis turi privalumą: iškilus problemoms dėl nepristatytų prekių ar sukčiavimo, daugeliu atvejų mokėjimas gali būti atšauktas. Susisiekite su banku dėl pinigų susigrąžinimo procedūros, bet turėsite pateikti įrodymą, kad jau bandėte išsiaiškinti situaciją su pardavėju.

Kainų stebėjimo programėlė

Kai kurie pardavėjai prieš išpardavimų dienas fiktyviai padidina kainas, o atėjus išpardavimui, jas vėl mažina imituodami „nuolaidas“. Rekomenduojame stebėti norimų įsigyti produktų kainas, tai galite padaryti naudodamiesi įvairiomis programėlėmis.

Nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje ar Norvegijoje registruotų pardavėjų nemokamos pagalbos – į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).

Pagal VTAT inf.