Pirko faršą, bet mokėjo kaip už sprandinę

maxima farsasSituaciją, kuri nutiko prekybos centre „Maxima“, garbaus amžiaus šilutiškė Ona vadina pasityčiojimu iš seno žmogaus. Parduotuvėje Ona pirko kiaulienos faršo, tačiau grįžusi namo apsižiūrėjo, kad ir lipduke ant mėsos maišelio, ir čekyje įmušta, jog ji pirko ne faršą, o sprandinę. Kaina skiriasi gerokai: atšaldyta malta kiauliena kainuoja 10,99 Lt, o kiaulienos sprandinė be kaulo – 17,99 Lt.

Šilutiškė grįžo į parduotuvę išsiaiškinti, gal pardavėja suklydo, bet, anot Onos, pardavėja jai atšovė, kad esą čia sumalta sprandinė į faršą, todėl nėra jokios klaidos, permokėtų pinigų niekas negrąžins…

Faršas – iš sprandinės?

Šilutiškė sako, jog pardavėjos nepatenkintai klientei pasiūlė lipti į antrą parduotuvės „Maxima“ aukštą ir ieškoti vadybininkės ar direktorės, tačiau įžeista ir personalo apibarta senolė numojo ranka ir grįžo namo.

Vėliau su dukra atėjusi į redakciją moteris apgailestavo, kad parduotuvės darbuotojos apgaudinėja pagyvenusius žmones. „Paaiškinimas, kad faršas padarytas iš sprandinės – absurdiškas ir primena pasityčiojimą“, – stebėjosi Ona.

Šilutės prekybos centro „Maxima“ direktorė Jovita Jankauskienė sako, jog būtų buvę paprasčiau, jei pirkėja iš karto būtų atėjusi pas parduotuvės vadovus ir papasakojusi situaciją. Tačiau direktorė stebėjosi, kad pardavėjos moteriai liepė eiti ieškoti vadovybės pačiai. Pasak J.Jankauskienės, esant konfliktinei situacijai paskambinama vadybininkei arba direktorei, žmogus neturi būti niekur siuntinėjamas.

„Kainų supainiojimas gali būti tiesiog žmogiškoji klaida. Galbūt skiriasi tik koks vienas brūkšninio kodo skaičius. Žmogiškai tikrai galime suklysti, niekas nesame apdrausti nuo klaidų. O paaiškinimas, kad sprandinė sumalta į faršą… Taip galėtų būti tik vienu atveju, jei žmogus pats paprašo tokios paslaugos. Tuomet už sumaltą gaminį moka tą kainą, kiek jis kainuoja“, – komentavo J.Jankauskienė.

Direktorė atsiprašė dėl tokio darbuotojų elgesio ir pripažino, jog nė vienas darbuotojas neturėjo teisės duoti tokio atsakymo ir tuo labiau varinėti klientės ieškoti vadovybės.

J.Jankauskienė patikino, jog, jei moteris kreipsis į parduotuvę, tai bus kompensuota permokėta suma ir kaip kompensacija už patirtus nepatogumus įteiktas 5 litų „Maximos“ dovanų kuponas.

Vadybininkė Žana Kovaliova sakė, jog pirkėjai savo nusiskundimus taip pat gali rašyti interneto svetainėje maxima.lt. Jie iškart persiunčiami reikiamam prekybos centrui ir operatyviai sprendžiami. „Mes norime taikiai išspręsti konfliktą. Niekada nebūna kas nors paliktas, užmirštas. Mes suinteresuoti, kad pirkėjas iš mūsų neišeitų, o tik grįžtų“, – kalbėjo Ž.Kovaliova.

Už kainų neatitikimą – 6 tūkst. litų bauda

Šią savaitę Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba bendrovei „Maxima LT“ skyrė 6 tūkst. litų baudą  už tai, kad prekės kaina lentynoje nesutapo su prekės kaina kvite. Kaip informuoja tarnyba, tyrimas buvo pradėtas remiantis pirkėjų skundais.

Vartotojai taip pat nurodė, jog bendrovė, pasibaigus akcijos galiojimo terminui iš karto nepakeičia prekės kainos į pradinę (ne akcijos metu galiojusią kainą), todėl vartotojai nusiperka prekę brangiau, nei nurodyta kaina akcijos lentynoje.

Tarnyba konstatavo, kad tokie veiksmai „neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu bei tuo pažeidžia Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas“.

Bendrovei nurodyta, kad jai, kaip „verslo subjektui, vykdančiam veiklą visos Lietuvos mastu, keliami didesni profesinio atidumo, rūpestingumo reikalavimai, todėl bendrovė privalėjo tinkamai pateikti vartotojui teisingą ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes“.