Potvynis ir slūgsta, ir kyla, bet kelio į Rusnę nepaleidžia

potvynis veza_per_vandeniTai kiek nuslūgdamas, tai iš naujo pakildamas šiemetinis potvynis toliau bando rusniškių kantrybę. Visą savaitgalį vandens lygis ant kelio į salą siekė 38 cm, pirmadienį jo buvo 3 cm mažiau.

Rusnės ir Šyšos kaimų bendruomenės raštu kreipėsi į rajono Savivaldybę bei Lietuvos kelių direkciją, prašydami kelti automobilius ne tik tada, kai vandens gylis kelyje pasiekia 20 cm, bet ir esant 15 cm gyliui. Tačiau jokio atsakymo salos gyventojai dar nesulaukė.

Nuo sausio pradžios besitęsiantis potvynis jau surijo dešimtis tūkstančių eurų, nes kiekviena diena, kuomet automobiliai yra keliami per apsemtą beveik puskilometrio ruožą, mokesčių mokėtojams atsieina 1700-2000 eurų.

Vanduo tai slūgsta, tai kyla

Įkalintus rusniškius laiko Leitės baseino vandenys. Tačiau ir upių tėvas Nemunas čia nėra niekuo dėtas – jo lygis ties Rusne vakar siekė 290 cm, kai stichinė riba čia yra 288 cm, todėl jo vanduo plūsta į Leitę.

Kad ir kaip viltingai kas rytą rusniškiai beieškotų informacijos apie slūgstantį vandenį, dažniausiai jie aptinka priešingus skaičius, kurie vėl rodo vandens lygio kilimą.

Taip nutiko ir praėjusį penktadienį, kai prie 38 cm žymos priartėjęs vanduo toks išsilaikė visas tris dienas. Tik pirmadienio rytą užfiksuotas vandens lygio kritimas 3 cm.

Ar šįkart ilgam? Savivaldybės Viešųjų paslaugų skyriaus specialistas Arvydas Gorodeckas sako, kad šiek tiek vanduo krenta visame regione. Štai per savaitgalį Nemunas ties Panemune nuslūgo net 15 cm, o ties Šilininkais – 6 cm. Leitė Kūlynuose irgi slūgo per tris paras 3 cm.

„Vanduo žemėja ir visuose aukščiau esančiuose Nemuno intakuose, tad tikimasi, kad vanduos slūgs ir Pamaryje“, – sakė A.Gorodeckas.

Ledo kelias tarnavo tik savaitę

Tačiau Rusnės gyventojams taip neatrodo. „Panašu, kad šiemet turėsime ilgą potvynį“, – sako rusniškis Raimondas Plikšnys.

Kol kas savarankiškai pasiekti Rusnę ryžtasi nebent sunkiasvorių ir traktorių vairuotojai, visi kiti keliauninkai priversti naudotis automobilinio tralo ir pėsčiuosius keliančio autobuso paslaugomis. Ir taip bus tol, kol vanduo nukris žemiau 20 cm žymos.

Tiesa, vieną savaitę dalį rusniškių gelbėjo ledo kelias, bet kadangi šalčiai šiemet – dalykas retas, tai ir susisiekimo ledo keliu galimybę salos gyventojai turėjo neilgai.

„Ledas jau nebepatikimas, todėl neberizikuojame“, – sakė R.Plikšnys. Tiesa, anot jo, keletas drąsuolių dar ir pastarosiomis dienomis važiavo tuo keliu, nors ledo kelias jau buvo užtvertas įspėjamąja juosta.

A.Gorodeckas sako, jog tomis dienomis, kai rusniškiai važinėjo ledo keliu per pievas, perkeliamų automobilių skaičiai buvo sumažėję maždaug perpus: jei įprastai jų čia per parą perkeliama nuo 600 iki 750, tai tomis dienomis jų būdavo apie 300.
Kiek tai atsieina mokesčių mokėtojams? Anot A.Gorodecko, automobilių perkėlimui iš biudžeto kiekvieną parą skiriama apie 1700, o kai kada – iki 2000 eurų.

Prašo kėlimą pradėti anksčiau

Šyšos kaimo ir „Rusnės salos“ bendruomenės prieš mėnesį išsiuntė raštus rajono Savivaldybei bei Lietuvos kelių direkcijai, kuriuose prašo automobilius kelti jau tada, kai vandens gylis siekia 15 cm. Bendruomenės „Rusnės sala“ pirmininkas R.Plikšnys „Šilutės naujienoms“ sakė, jog rusniškiai ir Šyšos kaime gyvenantys žmonės guodžiasi, kad toli gražu ne visais automobiliais galima „plaukti“ per vandenį, kai jo gylis siekia 15-18 cm. Murkdymasis potvynio vandenyse labai gadina mašinas.
Tačiau jokio atsakymo iš minėtų institucijų rusniškiai dar nesulaukė.