„Raketa“ vėl plukdys maršrutu Kaunas – Nida – Kaunas

Kauno žiemos uoste į Nemuną naujam sezonui nukeltas atnaujintas istorinis laivas „Raketa“. Jau antrą sezoną nuo vasaros pradžios „Raketa“ plukdys reguliariu maršrutiniu reisu Kaunas - Nida - Kaunas.

Prieš savaitę „Raketa“ nuleista į vandenį.

„Didžiuojamės VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos įgula, kurie dirba laive „Raketa“. Tai aukščiausios kvalifikacijos laivybos specialistai, turintys ilgametę patirtį. Įgula ne tik vairuoja greitaeigį keleivinį laivą, bet visą ne eksploatacijos laikotarpį laivą ruošia naujam sezonui. Džiaugiamės, kad pagrindinis kapitonas D. Druskis šiemet deleguotas Lietuvos upeivio garbės ženklo apdovanojimui“, – sako Justina Juozaponė, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos personalo ir komunikacijos vadovė.

„Šiemet laivas „Raketa“ atnaujintas: sumažintas variklio triukšmingumas, laivo salone sumontuota moderni kondicionavimo įranga ir kt. Keleiviai galės džiaugtis ne tik išskirtiniu maršrutu, bet ir komfortu. Praeitą sezoną „Raketa“ vykdė reguliarius maršrutus net ir hidrologinės sausros metu. Laikantis karantino rekomendacijų, tikimės ir šiemet vykdyti reguliarus maršrutus visą sezoną“, – sako Nerijus Šilgalis, VšĮ Vandens kelias prezidentas.

Pavasarį VĮ Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą „ TEN-T kelio E 41 modernizavimas“, po kurio apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos ne mažiau 500 pastatytų naujų ar atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Projekto pabaiga numatyta 2023 metais. Bus sudarytos palankios sąlygos Nemunu iki Kuršių marių naudotis krovininės, keleivinės, pramoginės laivybos tikslu visu navigacijos laikotarpiu. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį. Didelis darbas jau įvykdytas, rengiant projektą, užtikrinant finansavimą, įvykdant viešojo pirkimo procedūras. Šiuo metu jau turime visus statybos leidimus ir vykdome darbus. Dėl bunų poveikio bus ženkliai lengviau išlaikyti laivakelio projektinius matmenis net ir sausuoju metų laikotarpiu. Žemsiurbių pagalbos reikės, tačiau sąnašų valymo darbų kiekiai bus žymiai mažesni. Projekto investicijos 23 mln. Eur be PVM.

Direkcija pastebi, kad pradėjus Nemuno vagos tvarkymo projektą žaibiškai išaugo susidomėjimas naujais ir naudotais laivais. „Mes, Vidaus vandens kelių direkcija, džiaugiamės verslininkų optimizmu, iniciatyvumu. Džiugu, kad Nemunas vėl tampa traukos objektu, kad Kaunas pamažu atsisuka į savo istorine šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestas. Kol kas krovininei ir keleivinei laivybai paruoštas vandens kelias nuo Kauno iki Atmatos žiočių. Šiemet jau pradėtas turistinę laivininkystę skatinantis naujas projektas tarp Lietuvos ir Lenkijos Nemuno aukštupyje – vandens kelias, jungiantis Lietuvą ir Lenkiją Augustavo kanalu ir Nemuno upe“, – sako Vladimiras Vinokurovas, VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.