„Raudonkepuraitės“ ugdytiniai susipažino su robotuku

IKT naudojimas ugdymo procese dažnai suprantamas kaip vaikai, besinaudojantys kompiuteriais. Bet poveikis vaiko vystymuisi kur kas didesnis, kai kompiuteris naudojamas kaip aktyvaus mokymosi priemonė, o ne kaip galutinis tikslas.

_autotone

IKT yra puikus įrankis, kuriuo mokytojai gali remtis savo veikloje ir suteikti daugiau galimybių vaikams mokytis. Tinkamai naudojamos IKT priemonės gali pagerinti vaikų mokymąsi ir skatinti tiriamąjį žaidimą, bendradarbiavimą, diskusijas, kūrybiškumą, lankstų mąstymą.

Viena tokių priemonių „Photon“ robotas – edukacinis įrankis, padedantis mokytojams vesti pamokas – nuo programavimo iki matematikos ir kalbų. Aplikacijos yra lietuvių kalba, jis turi daug interaktyvių jutiklių, dėl kurių paįvairina pamokas, gali reaguoti į aplinką, skleisti garsus, rodyti emocijas, keisti spalvas.

Robotas skirtas savarankiškam mokymuisi namuose, tačiau lengvai pritaikomas ir įstaigoje. Visos užduotys paremtos vaidmenų žaidimo istorija programėlėje, kurioje vartotojas padeda „Photon“ įveikti naujus iššūkius, tuo pačiu mokydamasis programavimo ir loginio mąstymo. Tiesiai iš dėžutės išimtas robotas beveik nieko negali, todėl vaikai turi jį išmokyti judėti, atpažinti spalvas, reaguoti į aplinką naudojant jutiklius.

Vaikai geriau mokosi, kai nežino, kad mokosi, todėl „Photon“ perduoda žinias apie sudėtingas technologijas per eksperimentus. Naudodamiesi robotu vaikai lavina loginį mąstymą, kuris yra raktas į sėkmę suaugusiųjų gyvenime. Robotas tarsi auga su vaiku, nes jo valdymas ir funkcijos parenkamos pagal vaikų amžių.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Brigita Norkuvienė išbandė roboto galimybes – vedė edukacinius užsiėmimus įstaigoje. Mažieji „raudonkepuriukai“ susipažino su robotuku ir kėlė daug klausimų: „Ką jis valgo? Iš kur atsirado? Kaip miega?“

Vaikus robotukas tiesiog sužavėjo. Jie padėjo vienas kitam jį valdant, nes tai nelengva užduotis, dirbo grupelėmis, domėjosi, kaip jis juda, kaip reaguoja į aplinką, ką gali daryti. Kartais vaikai patys pavirsdavo robotais ir judėjo kartu. Daugiausiai emocijų kėlė robotuko skleidžiami gyvūnų ir emocijų garsai, žavėjo galimybė keisti spalvas.

Šis robotas iššūkis ne tik vaikams, bet ir mokytojams, norintiems dirbti su edukacine priemone, nelengva užduotis pačiam prisiminti visas prietaiso funkcijas, nors valdymo programėlė paruošta lietuvių kalba. Tad su šiuo prietaisu mokosi ne tik vaikai, bet ir mokytojai.

Brigita NORKUVIENĖ, ikimokyklinio ugdymo mokytoja