Senojo geležinkelio tilto grąžinimo istorijoje toliau kalbų nenueita

silutes gelezinkelio tiltas klaipedojeJau nebežinia kelintą kartą Savivaldybėje posėdžiauja darbo grupė, svarstanti, kaip parsigabenti istorinę vertybę – senąjį Šilutės geležinkelio stoties pėsčiųjų tiltą. Bet problema iš vietos vis dar nepajuda.

Tai dar kartą konstatuota trečiadienį, aptarus neseniai iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros gautą atsakymą.

Nutarta, kad darbo grupės vadovas Arvydas Jakas ir vicemeras Algirdas Balčytis važiuos į Vilnių kalbėtis su tenykščiais geležinkelininkų vadovais.

Geležinkelininkų atsakymas vėl netenkina

Kokį nors sprendimą dėl istorinio tilto pargabenimo į Šilutę turinti rasti Darbo grupė pavasarį tarėsi su atvykusiais „Lietuvos geležinkelių“ Klaipėdos geležinkelių infrastruktūros atstovais, siuntinėti raštiški užklausimai.

Neseniai gautas atsakymas į paskutinį šilutiškių paruoštą susitarimo projektą. Klaipėdos filialo direktorius Julius Mikšys savo rašte primygtinai siūlo rajono Tarybai priimti sprendimą dėl demontuoto pėsčiųjų tilto konstrukcijų perėmimo Savivaldybės nuosavybėn. O priėmus tokį sprendimą, „Lietuvos geležinkeliai“ įsipareigoja savo lėšomis demontuoto tilto konstrukcijas pervežti į Šilutę ir jas iškrauti į nurodytą vietą.

Darbo grupės toks atsakymas netenkina, nes mūsų rajono Taryba yra priėmusi sprendimą nepriimti tilto Savivaldybės nusavybėn.

A.Jakas ir A.Balčytis važiuos į Vilnių

Šio tilto pargabenimas ir pastatymas Šilutėje, tik apytikriais skaičiavimais, atsieitų daugiau nei milijoną litų. Kas turėtų padengti tokias milžiniškas išlaidas – Savivaldybė ar „Lietuvos geležinkeliai“? Šis klausimas ir yra pagrindinė nesutarimų priežastis.

Pėsčiųjų tiltas Šilutės geležinkelio stotyje buvo pastatytas apie 1914-uosius metus, vėliau išvežtas į Klaipėdą ir iki 2009-ųjų stovėjo uostamiesčio geležinkelio stotyje. Į Kultūros vertybių registrą įrašyto tilto konstrukcijos dabar išmontuotos ir saugomos Klaipėdoje.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš pradžių mūsų rajono Savivaldybei siūlė pasiimti tiltą, bet istorinės relikvijos pervežimo ir pastatymo kaštai būtų tokie, kad šios minties atsisakyta.

Pastaruosius metus ginčai įsiplieskė dar ir dėl to, kad neaišku, kas prižiūrėtų Šilutėje pastatytą šį saugotiną istorinį objektą.
Rajono vadovų nenoru susigrąžinti mūsų miestui priklausančią istorinę vertybę pasipiktino ir grupelė šilutiškių. Bet ir 500 jų surinktų parašų, kurie praėjusių metų pabaigoje buvo pristatyti Savivaldybės vadovams, negelbėjo.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovai pernai iškėlė sąlygą, jog parengti tilto pastatymo projektą turėtų mūsų Savivaldybė. Klaipėdos infrastruktūra apsiimti tilto atvežimo ir pastatymo išlaidų nesutiko.

Be to, Savivaldybė nesutinka šį objektą perimti į savo balansą. Motyvuojama tuo, kad jis vis tiek stovėtų „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančioje teritorijoje – Šilutės geležinkelio stotyje.

Trečiadienį nutarta, kad A.Jakas ir A.Balčytis dar kartą važiuos į Vilnių tartis su „Lietuvos geležinkelių“ vadovais.