Šilutės profesinio mokymo centras kardinaliai keičiasi, plečiasi ir kviečia

Profesinis centras_11Nežiūrint į tai, kad koronavirusas ilgam buvo įkalinęs mus namuose, gyvenimas nenutrūko. Nenutrūko ir mokyklų veikla: mokytojams teko įsisavinti naujus mokymo metodus, o mokiniai kuo puikiausiai mokosi nuotoliniu būdu.

Negana to, visuomenę pasiekia vis daugiau žinių apie žadamas pertvarkas profesiniame mokyme. Ir tos žinios tikrai intriguoja. Nuo naujų mokslo metų gerokai sumažės atotrūkis tarp mokinių ugdymo būdų gimnazijose ir profesinio ugdymo įstaigose. Netikėta, tačiau gimnazistai vienu metu galės mokytis dviejose mokyklose. Bet apie tai – iš pirmų lūpų. Apie visus laukiamus pokyčius pakalbinome geriausiai jų pulsą jaučiančius Šilutės profesinio mokymo centro direktorių Algimantą Abromaitį, jo pavaduotoją ugdymui Arvydą Būdvytį bei paslaugų ir turizmo skyriaus vedėją Vilmą Grigonienę.

– Tad kas gi vyksta Šilutės profesinio mokymo centre, kai jo durys ilgą laiką buvo užvertos ir mokiniams, ir mokytojams, ir interesantams?Spaudai-converted-1

– Nors durys mokiniams ir mokytojams buvo užvertos, gyvenimas ir toliau virte virė,- sako direktorius A. Abromaitis. – Paskelbus karantiną dėl koronaviruso ir paankstinus mokinių atostogas visai pedagoginei bendruomenei ir administracijai teko suremti pečius ir įsisavinti nuotolinio mokymo būdus bei metodus. Nuotolinis mokymas mūsų centre nėra naujovė – jis jau ne vienerius metus taikomas mokant žuvininkystės verslo darbuotojo programą pasirinkusius mokinius. Tačiau šį kartą prie nuotolinio mokymo teko pereiti visų specialybių bei bendrojo lavinimo mokytojams. Džiaugiamės, kad sėkmingai įvaldėme šį inovatyvų procesą, ir akivaizdu, kad jis bus taikomas net ir tuomet, kai mokiniai ir mokytojai be grėsmės jų sveikatai galės sugrįžti į klases. Mat nuo rugsėjo mokykla priims mokytis dar daugiau suaugusių asmenų, jau turinčių vieną profesinę kvalifikaciją.

-Ir labai tuo džiaugiamės,- teigia direktoriaus pavaduotojas ugdymui A. Būdvytis. – Laikmečio inicijuojamų pokyčių bei iššūkių kupinoje darbo rinkoje žmonėms neretai tiesiog būtina įgyti naujų kompetencijų ir pakeisti savo profesinės veiklos kryptį. Ir šiam procesui atveriami visi keliai. Taigi, nuo rugsėjo mokytis profesijos priimsime net 6 skirtingų apimčių mokinius: baigusius 10 klasių, baigusius 12 klasių, jau įgijusius vieną profesinę kvalifikaciją, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių bei – o tai ir yra didžiausia naujovė – gimnazistus, o taip pat norinčius įgyti pagrindinį išsilavinimą mokinius – būsimuosius devintokus ir dešimtokus. Tačiau apie viską iš eilės.

Baigusiems 10 klasių mokiniams profesinio mokymo centras dviejuose savo padaliniuose (Transporto ir žemės ūkio skyriuje Pagryniuose bei Paslaugų ir turizmo skyriuje Šilutėje) šiemet siūlo rinktis iš vieną iš 5 specialybių: automobilių mechaniko, finansinių paslaugų teikėjo, padavėjo ir barmeno, apdailininko bei virėjo. Šiame fronte nieko naujo: kartu su profesine kvalifikacija mokiniai įgis ir bendrąjį vidurinį išsilavinimą. Tiesa, mokslo trukmė šiek tiek skiriasi ir svyruoja nuo 2 metų ir 6 mėnesių iki 3 metų.

Baigusiems 12 klasių mokiniams siūlome mokytis svečių aptarnavimo darbuotojo, kirpėjo, socialinio darbuotojo padėjėjo, kosmetiko, ekspeditoriaus bei žuvininkystės verslo darbuotojo specialybių. Mokslo trukmė taip pat svyruoja nuo 9 mėnesių iki 2 metų.
Visos profesinio mokymo programos, skirtos asmenims, baigusiems 12 klasių, taip pat siūlomos ir tiems, kas nori keisti gyvenimo kryptį ir įgyti antrą profesinę kvalifikaciją. Tai – tęstinė profesinio mokymo studijų forma. Mokslas čia truks dar trumpiau, ir tai yra itin patrauklu tiems, kas nenori ilgai trinti mokyklos suolą, skuba dirbti ir užsidirbti. Be to, šiame studijų pakete teoriniam mokymui bus taikomas nuotolinis mokymo metodas, tad bus galima mokytis neatsisakant savo turimos profesinės veiklos.

Kaip matote, nebeliko ilgus metus jaunimo mėgtos logisto-ekspeditoriaus, baigusiems 10 klasių, specialybės. Taip pat negavome kvotos priimti 10 klasių baigusius mokinius į kirpėjo mokymo programą – abi šias specialybes artimiausiais metais galės įgyti tik vidurinę mokyklą baigę arba antros profesinės kvalifikacijos siekiantys mokiniai.

Paslaugų ir turizmo skyriaus vedėja Vilma Grigonienė sako, kad permainos profesiniame mokyme vyksta labai nepalankiu laiku. Visais įmanomais būdais stengiamės pasiekti kiekvieną, kam aktuali informacija apie mūsų profesinio mokymo centrą: naujoves ir galimybes. Labai intensyviai ir daug kalbame apie save interneto svetainėje (www.silutespmc.lt), feisbuko paskyroje (Šilutės Profesinio Mokymo Centras), bendradarbiaujame su savivaldybės švietimo skyriumi, bendraujame su gimnazijų ir kitų miesto bei rajono bendrojo lavinimo įstaigų vadovais, skelbiamės rajoninėje spaudoje. Gaila, kad šiemet, kai vyksta tokie dideli pokyčiai mūsų sistemoje, negalime akis į akį pasikalbėti su pačiais būsimaisiais savo mokiniais – o jiems tikrai reikia aiškumo, patarimų ir pagalbos. Juk renkasi ne naujus batelius, o savo ateities kelią, kuriuo eis. Norisi, kad pasirinktų motyvuotai, ir kad kelias po keleto metų netaptų kančia. Profesinė sėkmė yra labai įnoringa, ir ji priklauso nuo begalybės dedamųjų. Viena svarbiausių – teisingas pasirinkimas. Vis dėlto ieškome būdų, kaip skleisti žinią. Organizuojame nuotolines vaizdo konsultacijas, visais įmanomais būdais atsakinėjame į individualius 

Spaudai-converted-3

klausimus. Manau, kad detaliai pasakoti, ko mokysis kiekvieną specialybę pasirinkę mokiniai bei kokią kvalifikaciją jie įgis baigę vieną ar kitą programą ir kokiuose veiklos baruose galės save realizuoti, neverta,- visa informacija glaustai ir suprantamai patiekta 

Šiais mokslo metais įgyvendinant mokymąsi ir gimnazijoje, ir profesinėje mokykloje, esame linkę glaudžiau bendradarbiauti su Šilutės miesto gimnazijomis, mokantis padavėjo ir barmeno programos modulių, bei su Žemaičių Naumiesčio ir Vainuto gimnazijomis, mokantis automobilių mechaniko programos modulių. Tai būtų paprasčiau ir derinant pamokų tvarkaraščius, ir koordinuojant mokytojų darbą, ir organizuojant mokinių logistiką. Tikimės, kad pirmas blynas, kepamas nuotoliniu būdu ir karantino sąlygomis, neprisvils.mokyklos interneto svetainėje. Noriu tik paraginti visus, kam aktualu – mokinius, jų tėvelius ar globėjus, mokytojus, socialinius darbuotojus ir visus kitus, drąsiai skambinti arba rašyti fb paskyros administratoriui ir domėtis, klausti, ieškoti pagalbos ir atsakymų.

Kaip ir pernai, mokykla turi jai paskirtas priėmimo kvotas. Tad apsisprendusius mokytis profesijos raginame nedelsti: užpildžius programai skirtas kvotos vietas priėmimas bus sustabdytas. Priėmimas į mokyklą vyksta LAMA BPO sistemoje,- primena direktoriaus pavaduotojas ugdymui A. Būdvytis. – Tačiau iškilus problemoms ar trukdžiams registruojantis nereikia numoti ranka. Tiesiog atvykite į mokyklą – naudodamiesi individualiomis apsaugos nuo viruso priemonėmis mes drauge rasime visus sprendimus. Ir, žinoma, nedelskite, nes kvotų skaičius ribotas. Profesinio mokymo prestižas auga. Pernai ne vienas, nesuskubęs užsiregistruoti, liko už borto. Daug problemų kilo ir tiems, kas turėjo gavęs vasaros darbų ir mokomųjų dalykų skolas išsitaisė paskutinėmis rugpjūčio dienomis, kai priėmimas į profesines mokyklas buvo užsibaigęs. Labai rekomenduoju pasistengti, kad taip nenutiktų ir šiemet, nes greta atsirandančios mokymo būdų praplėsties, visos Lietuvos profesinio mokymo įstaigos nuo rugsėjo pereis prie naujos Profesinių mokyklų informacinės sistemos (PMIS), kuri apims absoliučiai visas šių įstaigų veiklos sritis, įskaitant mokinių registrą ir kitas su mokiniais susijusias duomenų bazes, ir atvykti bei pradėti mokytis kada panorėjus galima nebus.

O kalba apie gimnazistų mokymąsi dviejose mokyklose vienu metu tikrai nėra utopinė,- priduria paslaugų ir turizmo skyriaus vedėja V. Grigonienė. – Stengėmės parinkti gimnazistams kuo patrauklesnius modulinių profesinio mokymo programų modulius ir jų komplektus. Deja, galiojantys teisės aktai bei tvarkos surišo rankas – tai, kas būtų įdomiausia ir patraukliausia gimnazistams, į pasiūlymų sąrašą nepatenka dėl per aukšto modulio suteikiamos kompetencijos lygio (t.y., norint mokytis modulio, reikia būti jau baigus vidurinę mokyklą), arba prieš tai būti baigus kitus, ankstesnius modulius, kurie tikrai nebūtų patrauklūs bei sudarytų per didelį galimų pasirinkti kreditų skaičių. 1 kreditas sudaro 22 akademines valandas. Tad jei gimnazistas gali rinktis nuo 10 iki 20 kreditų apimties modulius, dvejus metus kiekvieną savaitę profesinio mokymo centre jiems tektų mokytis po 3 (pasirinkus 10 kreditų apimties modulį ar modulių rinkinį) arba 6 pamokas (pasirinkus 20 kreditų apimties modulių rinkinį). Pasirinkusieji kartu su bendruoju viduriniu išsilavinimu mokytis ir profesijos, gimnazijoje galės nesimokyti technologijų bei menų srities dalykų. Tad bendras savaitinių valandų skaičius individualiame ugdymo plane tikrai nebus didesnis nei tų, kurie mokysis gimnazijoje ir įgyti profesinių kompetencijų nesieks.

Gaila, kad nieko negalime pasiūlyti 1 ir 2 klasių gimnazistams – tiesiog nevykdome tokių programų, kurių įgyjamos kompetencijos lygis atitiktų jų turimą išsilavinimą. Tačiau mielai kviesime juos ikiprofesiniam rengimui, t.y. sudarysime sąlygas „pasimatuoti“ profesijas. Visas, kokias tik įgyvendiname. Ir jau tada jaunuoliai galės apsispręsti, ar baigus pagrindinę mokyklą rinktis profesinę mokyklą, ar gimnaziją, o esant norui – kokių programų modulių mokytis ir mokytis abiejose. 

Pabaigai – dar viena didžiulė naujiena: Šilutės profesinio mokymo centras mokytis Pagryniuose (Transporto ir žemės ūkio skyriuje) kviečia visus būsimus miesto ir rajono 9-tokus bei 10-tokus, kurie žino ir suvokia, kad anksčiau ar vėliau savo ateitį susies ne su gimnazija ir būsimomis studijomis aukštosiose mokyklose, o su siekiu įgyti profesiją bei amatą. Nuo rugsėjo čia ketinama sukomplektuoti po vieną 9 ir 10 klasę. Kartu su mokymusi pagal pagrindinio ugdymo programą šie mokiniai dalyvaus ir ikiprofesiniame ugdyme.

Taigi, Šilutės profesinio mokymo centras po laikino stabtelėjimo ties karantino šlakbaumu ne tūpčioja vietoje, o tik dar aukščiau ir stipriau atsispiria: kardinaliai keičia ir plečia veiklas, metodus, kryptis, apimtis, siekius ir siūlo dar daugiau galimybių rinktis visiems, kam aktualu ir svarbu tobulėti, žengti pirmyn ir įgyti naujų įgūdžių.

Kartu kurkime ir tobulinkime Šilutės kraštą!