Šilutiškis Karolis Jovaiša laurus skina žiedinėse lenktynėse

Visas šilutiškio Karolio Jovaišos gyvenimas tik ir sukasi apie automobilių žiedines lenktynes.

„BMW 325 CUP“ čempionu tapęs K. Jovaiša: „Lenktynėse svarbiausia artima kova“.

Šių metų netikėtumu tapo jo debiutas „BMW 325 Cup“ varžybose. Šiemet „BMW 325 CUP“ čempionate savo sėkmę bandė net 54 lenktynininkai iš Baltijos šalių, o sėkmė lydėjo jį – tapo lenktynių čempionu.

Susidomėjimas automobilių sportu auga

Rugsėjo pabaigoje finišavęs „BMW 325 CUP“ žiedinių lenktynių čempionatas tik dar kartą įrodė, jog susidomėjimas automobilių sportu yra gerokai didesnis negu galima pagalvoti. Šiemet „BMW 325 CUP“ čempionate savo sėkmę bandė net 54 lenktynininkai iš Baltijos šalių. Nors praėjusiais metais įkurtoje klasėje didžiąją dalį sudarė latviai, tačiau 2021-ųjų sezonas, dalyvių atžvilgiu, buvo gerokai spalvingesnis.

Gerokai didesnės lietuvių gretos užtikrino, jog šį kartą nugalėtojo taurė turėtų didesnius šansus iškeliauti ne į Latviją ar Estiją, o į Lietuvą. Didesnis dalyvių skaičius lemia didesnę konkurenciją ir kovą lenktynių trasoje, dėl kurios gali džiaugtis ne tik patys dalyviai, bet ir žiūrovai.

Karolio debiutas

Šių metų sezono pradžioje favoritais buvo laikomi lenktynininkai, kurių pavardės automobilių sporto arenoje tariamos gerokai dažniau. Tačiau metų netikėtumu tapo K. Jovaišos debiutas „BMW 325 Cup“ varžybose.

Autosporto duonos ne kartą ragavęs lenktynininkas bei Klaipėdoje esančios simuliatorių akademijos įkūrėjas, nuo pat pirmojo „BMW 325 CUP“ etapo, rezultatų suvestinėse buvo matomas greičiausiųjų trejetuke.

Vis dėlto, žvelgdami į rezultatų lentelę matome tik vieną istorijos pusę, kurioje nesimato nei piktų konkurentų žvilgsnių, nei ilgai trunkančio pasiruošimo, nei įvykių, kurie vyksta prieš prasidedant kiekvienoms lenktynėms.

Karjerą pradėjo 12 metų

„BMW 325 CUP“ žiedinių lenktynių čempionui dar tik 21 metai. Pasak jo, visas jo gyvenimas tik ir sukasi apie žiedines lenktynes. Nuo 12 metų pradėjęs sportininko karjerą, nuo 2011 iki 2016 metų važiavo su sportiniais kartingais: Lietuvos, Pabaltijo, pasaulio čempionatuose. Galiausiai pasiekus savo pagrindinius tikslus ir susidūrus su finansinėmis problemomis, teko daryti pertrauką. 2018 metais teko išbandyti sportinį automobilį, ir taip iki dabar sukasi žiedinėse lenktynėse.

Pasak jo, meilę šiam sportui jis paveldėjo genetiškai – iš tėčio. Jis visuomet žiūrėdavo „F-1“, pats važiuodavo su nuomotais kartingais, nemažai jo varžybų Karoliui teko matyti ir gyvai. Nuo 4 metų būsimą čempioną vežiodavo ant kelių pasisodinęs kartinge, o vėliau ir pačiam teko išbandyti. Pradėjo lankyti kartingų būrelį, patiko, ir galiausiai treneris (legenda) Romualdas Ščiuckas pasakė tėčiui, kad jis turi talentą ir tai motyvavo tėtį.

Nuo 2011 iki 2016 m. Karolis važiavo profesionaliais kartingais, o nuo 2018 – automobiliais. 2018 m. Palangos 1000 km lenktynėse važiavo su „Maserati“, tuo pačiu automobiliu – ir žiedinių lenktynių čempionatas Lietuvoje. Pernai Palangoje varžėsi „Lotus“ automobiliu, šiemet – 1000 km lenktynėse – su „BMW“. „BaTCC“ lenktynėse ir „BMW 325 Cup“ serija bei „BEC 6H“ varžybose, kur atstovavo „Dream 2 Drive“ komandą už „VW Scirocco“.

Norėtų lenktyniauti Europoje

Sėkmingas debiutas šiemet įvykusiame „BMW 325 CUP“ čempionate paklojo pamatus kitiems metams. Norėdamas įsitvirtinti tarp pajėgių lenktynininkų, jis ir 2022-ųjų autosporto sezoną planuoja praleisti „BMW 325 CUP“ čempionate. Tačiau Karolis neslepia, jog tai tik tarpinė stotelė.

2022-ųjų autosporto sezone Karolis bei jo kolegos iš „MS7 Racing“ komandos planuoja dalyvauti dviejose ilgųjų nuotolių lenktynėse. Vienos jų – itin konkurencingos 6 valandų lenktynės („BEC6H“), kitos – visiems gerai pažįstamas Palangos ralis, į kurį kasmet suplūsta žinomiausi lenktynininkai iš visos Lietuvos.

1006 km lenktynės Palangoje Karoliui nėra naujiena. Šiose maratoninėse varžybose vaikinas dalyvavo ir šiemet, tačiau kitų metų planus supa gerokai didesnės ambicijos.

Lenktynininkas dėkoja savo rėmėjams, be kurių jam nebūtų pavykę nugalėti „BMW 325 CUP“ čempionate: „MS7 Racing Team“, „Dasty Lithuania“, Lietuvos verslo kolegijai, Simuliatorių akademija Klaipėda, UAB „Kavesta“ ir UAB „Įtampa“, UAB „Šoferiukai“.