Stažuotė Suomijoje patvirtino: gerai ten, kur mūsų nėra

Ko gero kiekvienas, kas yra bent kiek susidūręs su švietimo sistema, girdėjo, kad Skandinavijos švietimo sistema yra viena patraukliausių. Mitas ar realybė, kad dirbti mokytoju ten labai paprasta ir lengva? Pasinaudodama Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) teikiamomis galimybėmis, nutariau tą išsiaiškinti ir aš.

S. Balčytienė su Suomijos darželio direktore S. Lunina

Kovo 17–21 dienomis atlikau darbo stebėjimo praktiką Suomijos sostinės Helsinkio „Bumblebees kindergarten“ darželiuose. Įstaigos vadovė Simona Lunina mielai priėmė ir supažindino su Suomijos mokytojų darbo specifika. Aplankyti trys darželių padaliniai, kiekviename jų pedagogai noriai demonstravo ugdomąsias veiklas, diskutavo apie savo darbo specifiką, domėjosi Lietuvos švietimo sistema.

Ar pasitvirtino mitas? Kaip sakoma gerai ten, kur mūsų nėra. Tenykščiai mokytojai taip pat susiduria su panašiomis problemomis, kaip ir mes, tačiau jie turi galimybę pasimėgauti lėtu, pažinimo džiaugsmą teikiančiu procesu. Rekomenduoju visiems, esant galimybei, pasinaudoti proga praplėsti akiratį ir patobulinti asmenines bei profesines kompetencijas.

Sigita BALČYTIENĖ, mokytoja