Teisingumo ministerija kviečia asmenis pasitikrinti duomenis Gyventojų registre

Gimimo liudijimasTeisingumo ministerija, rengdamasi civilinės būklės aktų įrašų įregistravimo popierinių liudijimų (gimimo, santuokos, mirties ir t.t.) atsisakymui nuo 2017 m. pradžios, kviečia visus gyventojus pasitikrinti, kokie duomenys apie juos yra sukaupti Gyventojų registre.

„Tai ypač aktualu tiems asmenims, kurie registravo civilinės būklės aktus iki 1993 metų, nes iki šių metų duomenys nebuvo kaupiami centralizuotai. Gyventojų registras veikia nuo 1992 m. balandžio 1 d. Nuo šių metų pradėti kaupti gimimo aktų įrašų duomenys, o santuokos, ištuokos, mirties aktų įrašų duomenys – nuo 1993 m., todėl visa informacija apie civilinės būklės aktus, sudarytus Lietuvoje nuo šių datų Gyventojų registre turi būti“, – sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis.

Teisingumo ministerija paskatino civilinės metrikacijos įstaigas peržiūrėti gyventojų, kurie šiuo metu kreipiasi į civilinės metrikacijos įstaigas dėl jų teikiamų paslaugų, Gyventojų registre esančius civilinės būklės duomenis, ir, esant šių duomenų trūkumui, inicijuoti jų įrašymą į Gyventojų registrą.

Gyventojai savo civilinės būklės duomenis Gyventojų registre taip pat gali pasitikrinti patys.

Duomenis Gyventojų registre gali pasitikrinti kiekvienas asmuo, prisijungęs prie Elektroninių valdžios vartų portalo www.epaslaugos.lt. Šio portalo paieškos laukelyje reikėtų įvesti žodžius „Gyventojų registro duomenų peržiūra“ ir prisijungti prie registro naudojantis elektroninės bankininkystės slaptažodžiais arba elektroniniu ar mobiliuoju parašu.

Prisijungęs prie Gyventojų registro, asmuo turi matyti informaciją apie gimimo datą ir vietą, deklaruotą gyvenamąją vietą, galiojančius asmens dokumentus, tėvų duomenis, šeiminę padėtį ir duomenis apie vaikus iki 18 metų. Ši Elektroninių valdžios vartų teikiama paslauga kartą per kalendorinius metus yra nemokama.
Jeigu žmogus neturi galimybės pasinaudoti Elektroninių valdžios vartų portalo paslaugomis, jis gali kreiptis į Registrų centro Gyventojų registro departamentą, kurio darbuotojai patikrins visų duomenų atitikimą.

Asmuo Gyventojų registre radęs neteisingus, netikslius ar neišsamius duomenis (pavyzdžiui, nenurodyta, kad asmuo išsiskyręs, susituokęs ar neteisingi tėvų duomenys), turėtų kreiptis į Registrų centro Gyventojų registro departamentą ir pateikti prašymą patikslinti įrašytus duomenis. Prašymą, prie kurio turėtų būti pridedami ir turimi dokumentai, patvirtinantys prašomus patikslinti duomenis, galima pateikti Elektroninių valdžios vartų portale, paštu ar tiesiogiai Registrų centro Gyventojų registro departamentui. Apie ištaisytus netikslumus Registrų centro Gyventojų registro departamentas praneša asmeniui, pateikusiam prašymą. Šiuo metu ši paslauga teikiama nemokamai.

Teisingumo ministerija kviečia gyventojus šiuos duomenis pasitikrinti iki šių metų pabaigos. Užtikrinus tikslius, teisingus ir išsamius duomenis Gyventojų registre, bus išvengta nepatogumų, gyventojui kreipusis dėl atitinkamų paslaugų į valstybės institucijas ir įstaigas, kurios savo funkcijoms vykdyti gauna duomenis iš Gyventojų registro.

Nuo 2017 m. sausio 1 d., registruojant kai kuriuos civilinės būklės aktus (gimimo, mirties), asmeniui pačiam nereikės atvykti į civilinės metrikacijos įstaigą, o jo civilinė būklė bus  registruojama remiantis institucijos, konstatavusios tam tikrą civilinę būklę, elektroninių ryšių priemonėmis persiųstais dokumentais be atskiro asmens kreipimosi.

Nors popierinių liudijimų nebeliks, tačiau asmuo, jeigu pats to norės, galės gauti civilinės būklės aktų išrašus liudijančius išrašus.