Turizmo organizatoriai ir verslininkai aptarė nueinantį ir ateinantį sezonus

Turizmo sezono_uzdarymas_salejeTurizmo sezono uždarymas, metų veiklos apžvalga, o gal tiesiog noras sukviesti draugėn visus turizmo srityje dirbančius Pamario verslininkus ir padėkoti jiems už bendradarbiavimą – tokius tikslus sau išsikėlė Šilutės turizmo informacijos centro (TIC) kolektyvas, ketvirtadienį surengęs pavakarojimą Hugo Šojaus dvare.

Renginio dalyviai apžiūrėjo naujai įrengtas dvaro menes ir visas jų ekspozicijas, išklausė muziejininkių pasakojimus apie mūsų miesto dvarininkų gyvenimus ir veiklą, išsakė savo ir išgirdo kitų lūkesčius bei planus ateinantiems metams.

Siekiamybė – turizmo sezonas visus metus

TIC vadovė Rasa Kmitienė sakė, kad turizmo sezonas dar nesibaigė, renginių ir svečių Pamaryje dar bus, o TIC kolektyvo siekiamybė yra, kad tas sezonas iš viso nesibaigtų – tęstųsi ištisus metus.

Turizmo sezono_uzdarymas_KmitieneOrganizuodamas tokį susibūrimą TIC kolektyvas siekė ne tik pristatyti savo veiklą, bet kartu pasitikrinti, ar teisingu keliu einama, ar TIC darbuotojai savo darbu padeda vietos verslininkams. Būta ir dar vienos minties – suteikti galimybę verslininkams skirti valandėlę ir sau, ir pabendravimui su kolegomis.

„Kartu su jumis mes stengiamės formuoti patrauklios turizmui vietovės įvaizdį, ir mūsų centras be jūsų neegzistuotų, jokios veiklos čia nevyktų“, – sakė R.Kmitienė.

Per šiuos metus iki spalio TIC kolektyvas suteikė 13 671 turizmo informacijos paslaugą. Centre apsilankė apie 10 000 lankytojų, dar po beveik porą tūkstančių informacinių paslaugų suteikta telefonu ir elektroniniu paštu.

Beje, 2016 metais turistų gerokai padaugėjo ne tik mūsų krašte, bet ir visoje Lietuvoje. Į mūsų kraštą atvykstančiųjų liūto dalis – 48 proc. – yra vokiečiai, daug svečių sulaukiame ir iš Prancūzijos, Latvijos, Didžiosios Britanijos, Estijos, Lenkijos, Skandinavijos šalių.

Be kita ko, šiemet Pamaryje priimtos ir 5 užsienio žurnalistų grupės.

Maršrutus pritaiko kiekvienai grupelei

Turizmo sezono_uzdarymas_IndreVisais būdais stengiamasi, kad paslaugų spektras būtų kuo įvairesnis, naujos paslaugos pristatomos tradicinių rajono švenčių metu. Be to, Pamario turizmo ištekliai nuolat pristatomi ir regioninėse šventėse, įvairiose respublikinėse bei tarptautinėse parodose.

Įdomu tai, kad TIC darbuotojai visai neliūdi, kai vasarą yra prastas oras, mat tokiomis dienomis dar daugiau svečių mūsų kraštas sulaukia iš pajūrio. Anot R.Kmitienės, posakis, kad prie gero noro nėra blogo oro, šioje srityje visiškai pasitvirtina.

Mūsų turizmo srities informatoriai džiaugiasi ir tuo, kad plėtoti vietinį turizmą stengiasi viso Klaipėdos krašto kolegos. Toks poreikis vis didėja, nes turizmo maršrutų organizatoriai vis dažniau girdi tautiečius prisipažįstant, jog šie nepažįstantys to, kas yra tiesiog po nosimi.

Nors ir neįtikėtina, bet turistinius maršrutus Šilutės TIC darbuotojams tenka dėlioti po 3-5 kartus per dieną, nes jie derinami prie kiekvienos atvykusios grupelės ar šeimos poreikių.

Šiemet Pamario turizmo organizatoriai išleido naują leidinį apie mūsų kraštą, kuriame stengtasi atsakyti į visus klausimus, kuriuos dažniausiai užduoda čia atvykstantieji, pateikta informacija apie apgyvendinimo, maitinimo paslaugas, turizmo sodybų kontaktai. Leidinukas išleistas 5 kalbomis, kuriomis kalbančių žmonių dažniausiai sulaukiame mūsų krašte. Jis bus įteikiamas visiems atvykstantiems turistams.

Jau rengiamas ir lankstinukas „Rusnės sala“, o siekis, anot R.Kmitienės, yra atskiri nedideli lankstinukai apie visas labiausiai lankomas rajono vietas. Būtent tokių dažniausiai prašo čia atvykstantys žmonės.

Nors padaryta ir daroma daug, bet, anot TIC direktorės, dar yra daug galimybių augti. Štai vien ko vertas faktas, kad pastaruoju metu uostamiesčio turizmo organizatoriai girdi paklausimų, ar šiame krašte yra judėjų kalba galinčių kalbėti gidų…

Pagerbti geriausi ir ieškantys naujovių

Dėl visų šių priežasčių, pasak R.Kmitienės, nuolat galvojama, kaip paskatinti naujovių ieškoti visus Pamario verslininkus.Turizmo sezono_uzdarymas_Roma
Viena tokio skatinimo forma galėtų tapti kasmetiniai rinkimai, kurių metu būtų pagerbti populiariausi apgyvendinimo, maitinimo ir kitas paslaugas teikiantys turizmo verslininkai, sulaukiantys didžiausio turistų susidomėjimo.

Pirmieji žingsniai šioje srityje žengti jau šio vakaro metu, kai keletui turizmo sodybų šeimininkų R.Kmitienė įteikė specialius pažymėjimus.

Tokiais pažymėjimais ir suvenyrais apdovanota grupelė svečių, plėtojančių turizmą, puoselėjančių krašto tradicijas, pelniusių geriausios šių metų maitinimo ir apgyvendinimo įstaigos vardus. Tai rusniškiai, kurie į savo salą pastaruoju metu pritraukia vis daugiau turistų, vis dažniau ir Šilutės TIC darbuotojai girdi pageidavimų pamatyti šią salą. O parvykęs dažnas turistas pasidžiaugia tuo, ką joje matė.

Toks pažymėjimas perduotas ir rusniškei Birutei Servienei, nuolat puoselėjančiai tradicijas ir padedančiai viešinti informaciją apie kulinarinį krašto paveldą.

Pagal turistų komentarus išrinktos geriausias paslaugas teikiančios įmonės. Maitinimo įstaigų grupėje ryškiai konkuravo kintiškiai – „Šturmų švyturys“ ir „Mėlynasis karpis“, o nugalėjo pastarasis. Populiariausia apgyvendinimo įstaiga pripažinta „Ventainė“.

Padėkojo talkininkams

Nepamiršti ir geranoriški Šilutės TIC talkininkai. Padėkota Mingės kaime sodybą turinčiam šio kaimo seniūnaičiui Jurgiui Gečui, kuris šiemet priėmė ir plukdė visą laidos „Beatos virtuvė“ grupę, jai aprodė Pamarį.

J.Gečui teko parvežti TIC padėką ir renginyje nedalyvavusiam, kitoje Minijos upės pusėje kaimo turizmo sodybą „Mingės egzotika“ įkūrusiam kolegai Stasiui Petrošiui. Šiam verslininkui padėkota už tai, kad Šilutės TIC kolektyvą nuolat gelbėjo tais, anot R.Kmitienės, sunkiais momentais, kai atvykę turistai pareikšdavo norą ilgai nedelsdami nuvykti į Nidą, o laisvų laivų rasti nepavykdavo. S.Petrošius niekada neatsisakė – visada rasdavo kokį laivelį.

Už nuolatinę pagalbą ir bendradarbiavimą turizmo srities specialistai dėkingi ir tame pačiame H.Šojaus dvare įsikūrusiems Šilutės muziejaus darbuotojams, kurie taip pat daugybę kartų juos konsultavo istoriniais klausimais. Asmeniškai padėkota ir Indrei Skablauskaitei, kuri pavadinta tikra turistinių idėjų generatore.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.