Verslininkai siūlo autobusų parką statyti arčiau naujosios stoties

PASIULYMAS AUTOB 2Naujas Šilutės autobusų parkas galėtų būtų įkurdintas bemaž dviem kilometrais arčiau naujosios autobusų stoties, nei iki šiol buvo numačiusi Savivaldybės valdžia (ketino autobusų parką perkelti į Dariaus ir Girėno gatvės patį galą).

Patrauklesnę alternatyvą Savivaldybės valdžiai pasiūlė UAB „Energetikos objektų statyba“ direktorius Audrius Endzinas ir UAB „Smaližiaus kertelė“ direktorė Romualda Ramutė Pupšienė.

Jie liepos 14 dieną pateikė pasiūlymą autobusų parką perkelti į jų bendrovių valdomą teritoriją, esančią Šilutės Nemuno g. 12. Nuo šios vietos iki naujosios autobusų stoties būtų tik 650 metrų atstumas.

Racionalumo skaičiai – patrauklūs

A.Endzinas, nesulaukęs jokio atsakymo į liepos 14 dienos pasiūlymą, savivaldybės mero Vytauto Laurinaičio paprašė leidimo pasiūlymą pristatyti liepos 28 dieną savivaldybės Tarybos posėdyje. Jo nuomone,  savivaldybės politikams ir investuotojams vertėtų pasvarstyti apie kitą galimą autobusų parko vietą, nei suplanuota dabar.

Pasak A.Endzino, parko autobusai, kelis kartus per dieną važinėdami iš naujos autobusų parko teritorijos Dariaus ir Girėno g. 30 (už Techninių apžiūrų stoties) į naująją stotį (Katalikų bažnyčios g.), kiekvienas pravažinėtų po 16 km tuščiai.

Paprastais skaičiavimais galima įrodyti, kad per porą dešimtmečių (per tokį pat laiką, kiek veikė dabartinis autobusų parkas) autobusai be keleivių iš stoties į autobusų parką nuvažiuotų apie 3 mln. kilometrų daugiau, nei jie važinėtų iš verslininkų siūlomoje vietoje – Nemuno gatvėje – įrengto autobusų parko.

A.Endzino mano, kad tie 3 mln. kilometrų nereikalingo kelio kainuotų nemažus pinigus. Jei naujas autobusų parkas būtų Nemuno gatvėje, tas sutaupytas lėšas Šilutės autobusų parkas galėtų panaudoti racionaliau.

Be to, verslininko nuomone, Autobusų parko statyba Nemuno gatvėje būtų pigesnė mažiausiai 20 proc., nes toje teritorijoje yra pastatų, kurie gali būti pritaikyti autobusų parko reikmėms, yra asfaltuoti privažiavimo keliai ir inžineriniai tinklai: elektra, vandentiekis, nuotekų trasos, sujungtos su pagrindinėmis miesto trasomis.

A.Endzinas sakė, kad jei valdžia apsispręstų autobusų parką kurti mažesnėmis sąnaudomis jo siūlomoje vietoje Nemuno gatvėje, tai išsaugotų Savivadybei priklausantį sklypą Dariaus ir Girėno gatvėje. Šį sklypą galėtų parduoti ar panaudoti kitam investiciniam projektui įgyvendinti.

Turėtų supažindinti ir investuotojus

A.Endzinas neatskleidė sumos, kurios tikėtųsi už savo sklypą, siūlomą Savivaldybei (išnuomoti arba parduoti) – tai būtų derybų objektas. Tačiau jis mano, kad ši suma būtų tikrai mažesnė, nei ekonomija, gauta statant autobusų parką Nemuno gatvėje.

Meras V.Laurinaitis nei gyrė, nei peikė verslininko pasiūlymą. Jis sakė, kad dėl autobusų parko vietos spręsti turėtų ir investuotojai, nors neneigė, kad galimybė „Šilutės autobusų parkui“ taupyti lėšas yra aktuali ir Šilutės savivaldybei, nes ji yra šios įmonės savininkė.

Investuotojai alternatyvos dar nesvarstė

Po savaitės, kai A.Endzinas savivaldybės Taryboje pristatė siūlymą kitoje vietoje statyti autobusų parką, įvyko pakartotinis investuotojų grupės „Capital city group” ir investuotojo UAB „Projestos projektai” pasiūlymų pristatymas. Šį kartą į pristatymą atėjo tik 7 savivaldybės politikai.

Deja, minėtų bendrovių atstovai Mindaugas Zaremba ir Rytis Kanapėnas, pristatydami pasiūlymų papildymus, nė neužsiminė apie galimybę autobusų parką statyti alternatyvioje vietoje, kurią siūlė A.Endzinas.

Abu investuotojai sakė, kad jokio pranešumo iš Savivaldybės administracijos apie galimą alternatyvią vietą jie nėra gavę.

R.Kanapėno nuomone, teisiškai būtų sudėtinga įgyvendinti projektą, jeigu autobusų parkas būtų statomas privačioje teritorijoje. Nebent verslininkai su Savivaldybe susikeistų sklypais.   

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.