Vilkyčių autosporto komplekse finišavo dvi dienas trukusi ralio kroso fiesta

Sekmadienį Vilkyčių automobilių sporto komplekse buvo pratęsta dviejų dienų ralio kroso fiesta. Šeštadienį čia varžėsi Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionatų dalyviai, o sekmadienį kartu su NEZ – Šiaurės Europos zonos šalių etapu surengtas ir dar vienas, trečiasis šiemet lietuviškas etapas.

Sekmadienį dalyvių gretos jau kiek sumažėjo, kadangi trasą paliko šeštadienį dalyvavę, bet sekmadienį startuoti planų neturėję Latvijos sportininkai. Tačiau sumažėjusi kiekybė nė kiek nesuprastino renginio kokybės. Per visą dieną visoms septynioms dalyvių klasėms bendrai buvo duota beveik 60 startų. Įdomi detalė yra tai, kad šeštadienį trasoje lenktyniavę dalyviai akivaizdžiai tausojo techniką ir vengė bet kokių didesnių kontaktų su varžovais. Vienas kitas rimtesnis momentas užfiksuotas tik finaluose.

Tačiau sekmadienį visas atsargumas jau buvo pastumtas į šoną ir dalyviai vieni kitiems į kėbulus kibo jau nuo pirmųjų kvalifikacijų. Čia netrūko ir išlėkimų iš trasos, ir smūgių į atitvarus. Dalyviai aiškiai parodė, kad laukti nebėra ko ir kiekviena iškovota pozicija galiausiai reikš taškus metinėje sezono įskaitos rikiuotėje.

Ne itin gausi šįkart buvo NEZ OPEN įskaita. Čia lenktyniauti užsiregistravo vos du dalyviai – suomis Jari Jaakola su „Mazda RX-8“ bei Estijos lenktynininkas Marko Muru. Visgi šių dalyvių dvikova abejingų nepaliko. Patyrę sportininkai nuolat spaudė vienas kitą, todėl iki pat finalų nebuvo aišku, kuris iš jų į viršų kels nugalėtojo taurę. Viską išsprendė „Joker“ ratas, o po jo savo pranašumą įtvirtino ir etapo laimėtoju tapo Marko Muru, už savęs palikęs Jari Jaakola.

Priešingai nei NEZ OPEN klasė, NEZ Super 1600 įskaitos rikiuotė jau buvo išties solidi. Tiesa, ji galėjo būti ir dar gausesnė, tačiau dėl šeštadienį patirto „Opel“ gedimo sekmadienio lenktynėse jau nepasirodė vienas greičiausių lietuvių Rokas Jakubauskas. Sportininkui techninės problemos nubraukė galimybę susižerti daug taškų net dviejuose iš eilės etapuose. Lietuvis tapo būtent tuo, kuris pačiu blogiausiu scenarijumi sužinojo, kokią reikšmę turi technika tuomet, kai du etapai vyksta dvi dienas paeiliui. Šios klasės važiavimuose sekmadienį buvo apstu dramos. Išsilaižę šeštadienio žaizdas dalyviai čia pradėjo bekompromises kovas. Lietuvos spalvas šioje įskaitoje stojo ginti Laurynas Diržininkas, Domas Vercinskas, Eimantas Pavilonis ir Kęstutis Skiezgilas. Visgi į finalą pateko tik Laurynas Diržininkas ir čia jis laimėjo trečiąją vietą bei pakartojo vakarykštį pasiekimą. Antroje vietoje finišavo Andre Kurg, o nugalėtojo titulą iškovojo Juris Spikis.

JUNIOR 1000 klasėje startavo penki, jau šeštadienį tarpusavyje atkakliai kovoję dalyviai – Valdas Mikužis, Rytis Gurklys, Normantas Lepšys, Skaistė Prašukaitė ir Matas Zavarskis. Čia nebepasirodė tik latvis Dainis Zemnieks. Šeštadienį trečiąją vietą laimėjęs sportininkas sekmadienį nusprendė nebesivaržyti ir apsiriboti vienu etapu. Kaip ir šeštadienį, taip ir sekmadienį atkakliausia kova čia virė tarp Ryčio Gurklio ir šių varžybų organizatoriaus Kazimiero Gudžiūno anūko Valdo Mikužio. Pastarasis, panašu, turi iš senelio paveldėtą čempiono mentalitetą, o trasoje jo demonstruojami lenkimai nuolat buvo lydimi žiūrovų ovacijų. Dramos netrūko ir už lyderių nugaros. Čia dėl trečiosios vietos kėbulus ramstė Normantas Lepšys, Skaistė Prašukaitė ir Matas Zavarskis. Nugalėtojo taurę JUNIOR 1000 įskaitoje iškovojo „Toyota Yaris“ automobiliu lenktyniavęs Valdas Mikužis. Jam iš paskos finišavo Rytis Gurklys, o į trečiąją vietą prasibrovė Normantas Lepšys.

NEZ SUPER 2000 klasėje sekmadienį prie starto linijos vieni po kitų rikiavosi dešimt dalyvių. Lietuviai Mindaugas Sidabras, Rytis Rutkauskas, Marius Kisielis bei Deividas Vareika čia bandė įrodyti savo pranašumą prieš greitus ir patyrusius varžovus iš Latvijos. Jau pirmosios kvalifikacijos parodė, kad jokių kompromisų ir technikos tausojimo šiandien nebus. Pirmasis incidentas užfiksuotas jau pirmoje kvalifikacijoje, kai po susistumdymo su varžovais į atitvarus rėžėsi kylanti Latvijos ralio kroso žvaigždė, keturiolikmetė Maija Stakena. Tačiau incidentas baigėsi sėkmingai, kadangi mechaninių pažeidimų jos „Ford Puma“ nepatyrė ir atsipirko tik kosmetiniais kovos randais. Galiausiai finaliniame važiavime kortos vėl geriausiai sukrito Deividui Vareikai. Jis pakartojo šeštadienio pasiekimą ir savaitgalį pabaigė papildydamas savo taurių kolekciją dar dviem pirmosios vietos trofėjais. Antroje pozicijoje pasirodymą baigė Janis Ikers, o trečiąją vietą išplėšė bei ant podiumo žengė išties sunkią dieną turėjusi Maija Stakena.

NEZ Touring Car kategorijoje savo jėgas išmėgino visų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos lenktynininkai. Mūsų šaliai čia atstovavo Tadas Viliūšis, vairavęs itin netradicinį automobilį – galine ašimi varomą „Opel Astra“, bei Lukas Sidabras, sėdęs prie BMW Compact vairo. Deja, bet pastarasis pasirodymą baigė tuomet, kai nebesugebėjo pajudėti po smūgio į atitvarus. Ant trečiosios vietos laiptelio dieną baigė Tadas Viliūšis. Nors finale jis atvažiavo penktas, tačiau komisarai diskvalifikavo pirmos ir antros vietos laimėtojus klasėje. Priežastis – technikos neatitikimas reglamentui. Po tokių rokiruočių prizininkų trejetas ir pasikeitė, o jų gretose atsirado ir Tadas Viliūšis. Nugalėtoju čia tapo Stein Karu, o antrą vietą iškovojo Andreas Aruaas.

NEZ 4WD klasės kvalifikacijos pažymėtos tiek aštria ir artima kova, tiek incidentais, po kurių suplazdėjo ir varžybų stabdymą reiškiančios raudonos vėliavos. Būtent po vieno iš tokių incidentų medikų pagalbos prireikė susidūrimą su varžovu Edžiu Ošsu patyrusiam ir ranką susižeidusiam estui Mart Tikkerbar, važiavusiam „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu. Beje, šiam sportininkui sekmadienis – juoda diena. Antroje kvalifikacijoje, po finišo užsidegė jo automobilis. Jį teko gesinti trasos saugumo personalui.

Beje, prie šioje klasėje šeštadienį jau startavusių lietuvių Arvydo Galinio, Šarūno Gliko bei Audriaus Stanio sekmadienį prisijungė ir Paulius Pleskovas, iškart pademonstravęs aukštą tempą. Po kvapą gniaužiančių finalų ir itin atkaklios kovos būtent jis ir triumfavo iškovodamas pirmą vietą. Jam iš paskos, minimaliu atstumu atsilikęs finišavo kitas mūsų šalies atstovas Šarūnas Glikas. Edijs Ošs, su „Mitsubishi Lancer EVO” finišavo trečias.

Sekmadienį žiūrovai trasoje taip pat galėjo išvysti ne tik kėbulinius automobilius, bet ir bagius. Klasėje „Xtreme“ pasirodė devyni, motociklų varikliais aprūpintų bagių vairuotojai. Čia buvo galima rasti ir lietuviškų pavardžių. Iššūkį lenktyniauti su itin greitais estais priėmė mūsų tautietis, „Ekroso“ komandos lenktynininkas Redas Norkus, tačiau į finalą jis nepateko. Nugalėtoju „Xtreme“ klasėje tituluotas Ronalds Baldins, kuris, beje, laimėjo ir šeštadienio lenktynes. Antrosios vietos taurę į Estiją išsivežė Andre Kiil, o trečioje vietoje pasirodymą baigė Allan Kakri.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.