Kaip atpažinti kad ratams reikia suvedimo?

Car on stand with sensors on wheels for wheels alignment camber check in workshop of Service station.

Ratų geometrija – vienas iš automobilio serviso parametrų, kurį kartas nuo karto reikia patikrinti ir pakoreguoti. Ratų suvedimo nustatymas kemi.lt servise yra svarbus, nes tai daro įtaką vairavimo komfortui, sumažina pasipriešinimą, taigi ir degalų sąnaudas, bei prailgina padangų tarnavimo laiką.

Kada reikalingas ratų suvedimas? Kaip vairuotojas gali pats jį atpažinti?

Vairuotojas gali lengvai atpažinti, kad automobilio ratų geometrija yra bloga. Simptomai yra gana būdingi ir lengvai atpažįstami.

  • Dažniausias simptomas – automobilis važiuojant traukiasi į vieną pusę. Automobilis su tinkamai nustatyta ratų geometrija, be vairuotojo įsikišimo turėtų lengvai išlaikyti važiavimo kryptį tiesiu keliu bent keliasdešimt metrų. Neteisingai nustatytos geometrijos automobilis traukiasi į vieną pusę.
  • Dažnas sutrikusios ratų geometrijos simptomas yra garsus padangų ūžesys posūkiuose.
  • Kitas simptomas, taip pat susijęs su padangomis, yra pagreitėjęs padangų susidėvėjimas, dėl kurio padangos dyla greitai ir netolygiai. Tai būtina atlikti po naujų padangų įsigijimo, po bet kokio pakabos remonto ir po bet kokio vairo mechanizmo remonto. Netolygiai susidėvėjęs protektorius neigiamai veikia sukibimą. O kaip žinoma, nuo sukibimo priklauso reakcija į vairo judesius, stabdymo kelias ar aktyvių saugos sistemų, tokių kaip ABS, ASR ar ESP, veikimus. Vairuotojas taip pat gali jausti laisvumą vaire ir lėtą automobilio reakciją į vairo judesius.

Ar neteisingai nustatyta ratų geometrija turi įtakos saugumui vairuojant automobilį?

Vairuotojas turi nuolat koreguoti automobilio elgesį, kuris pats nesugeba išlaikyti automobilio tiesiai. Nuolatinis poreikis išlaikyti tiesų važiavimą vargina ir atitraukia dėmesį, kuris gali nesugebėti pakankamai greitai reaguoti į kitus pavojus. Nuolatinis poreikis koreguoti trajektoriją bereikalingai apkrauna vairo stiprintuvo sistemą. Vairo stiprintuvo sistema turi veikti tik automobiliui sukant. Neteisingai nustatytos geometrijos transporto priemonės atveju automobilis nuolat traukiasi, todėl vairuotojas turi ištiesinti vėžę ir naudotis galios asistentu. Nuolat apkraunant vairo stiprintuvo sistemą, ji gali perkaisti. O kas pavojingiausia, tai yra, automobilio slydimo ar nenuspėjamo elgesio rizika atliekant staigius manevrus (pvz., išvengiant kliūties kelyje).

Verta prisiminti, kad ratų suvedimo nebuvimas gali būti avarijos, kurią automobilis patyrė pasekmė.