Papildai sportui: kurie maisto papildai yra būtiniausi?

Legalūs maisto papildai sportui yra tie produktai, kurie gali padėti palaikyti kūno funkcijas prieš, po ir per sporto treniruotes.
Pexels.com nuotr.

Jie sukurti tam, kad papildytų maisto medžiagų poreikius, pavyzdžiui, papildytų organizmą baltymais. Taip pat, pagerintų maisto medžiagų deficitą bei padėtų pasiekti norimų sportinių rezultatų. Negana to, jie gerina ir sportavimo efektyvumą. Tačiau, jie neturėtų būti maisto pakaitalas. Tai puikus sveiko maisto raciono papildinys, kadangi, ne visada su maistu galime gauti tai, kas būtina mūsų organizmui, norint efektyviai sportuoti, pasiekti norimų rezultatų. Tiesa, sporto papildai lemia ne tik efektyvų sportavimą, bet ir efektyvų atsigavimą ir medžiagų atsistatymą po treniruočių. Vis dėlto, naudinga paminėti, kad maisto papildų sportui pasirinkimas tiek tipų, tiek gamintojų prasme yra labai platus. Dėl šios priežasties, naudinga žinoti pagrindinių, skirtingų sporto papildų tipus, jų teikiamą naudą bei rezultatus. Šiame straipsnyje rasite 5, svarbiausius ir naudingiausius sporto papildų tipus, kuriuos derėtų vartoti kiekvienam, intensyviai sportuojančiam bei didelių rezultatų siekiančiam, sportininkui. 

Proteinai 

Proteino papildai yra vieni iš populiariausių sporto papildų sportininkams ir tiems žmonėms, kurie siekia užauginti didesnę raumenų masę. Žinoma, reikiamą proteinų kiekį įmanoma gauti ir kartu su didelį baltymų kiekį turinčiais maisto produktais. Tačiau, nors ir retai, bet proteino papildai yra tikrai reikalingi. Tiesa, renkantis proteino papildus, kurie dažniausiai būna miltelių pavidalu, labai svarbu atidžiai perskaityti jų sudėtį. Geriausiais laikomi išrūgų baltymai – proteinai. Jie greitai virškinami, todėl tampa puikiu įrankiu norint greitai atstatyti raumenis. Rinkdamiesi proteino papildus stenkitės vengti tų, kurie sudėtyje turi pridėtinių riebalų, cukraus, dirbtinių saldiklių. Šie produktai jums nesuteiks jokios naudos. Taip pat, naudinga pabrėžti, kad proteino papildus reikia vartoti po sporto, kadangi, tokiu būdu juos organizmas pasisavina geriausiai. 

Kreatinas

Kreatiną, natūraliai, gamina mūsų inkstai bei kepenys. Jis kraujo pagalba yra išnešiojamas po visą organizmą ir suteikia raumenims reikiamos energijos. Kūnas, didžiąją dalį kreatino, kuris jam reikalingas pasigamina pats, taip pat, jo galima rasti mėsoje, paukštienoje, žuvyje. Tačiau, kreatino papildai suteikia kur kas didesnį jo kiekį, nei tą kurį gautumėte su maistu. Teigiama, kad kreatinas padeda pagerinti sporto rezultatus, kai sportuojant reikalingi trumpi, bet dideli energijos proveržiai. Todėl, kreatinas, dažniausiai, yra naudojamas bėgiojant ar užsiiminėjant dviračių sportu. Taip pat, žaidžiant komandinius žaidimus – krepšinį, futbolą. Lygiai taip pat, šie papildai naudingi ir kilnojant sunkumus, atliekant jėgos treniruotes. 

Amino rūgštys 

Amino rūgštys yra vieni iš populiariausių sporto maisto papildų. Šie papildai vaidina svarbų vaidmenį gaminant raumenų baltymus. Šias rūgštis galima gauti ir su maistu, tačiau, tokioje formoje esančias amino rūgštis, organizmas pasisavina tik per maždaug 3-4 val. Tuo tarpu, papildų formoje, pasisavinimas gali įvykti vos per 30 min. Dėl šios priežasties, amino rūgštys yra būtinos ir labai naudingos sportuojant. Jos pagerina raumenų atsistatymą po treniruočių, padidiną jų ištvermę ir padeda efektyviau išgauti didesnę raumenų masę. Taip pat, teigiama kad amino rūgštys gali palaikyti jus energingesniais ilgesnį laiką. Dėl šios priežasties, daugelis proteininių kokteilių bei prieštrenirtuotinių papildų, savo sudėtyje turi amino rūgščių. Tačiau, jas saugu vartoti ir vienas – tokiu būdu išgausite gryną ir tiesioginę naudą. 

Prieštreniruotiniai papildai 

Ar prieš treniruotes dažniausiai geriate kavą ar energetinius gėrimus? Jei taip, tuomet naudinga šiuos gėrimus pakeisti specialiais prieštreniruotiniais papildais. Dažniausiai, tai gėrimo miltelių formoje parduodami papildai, kurie sudėtyje turi energiją išlaikančių medžiagų, pavyzdžiui, kofeino, kreatino ar BCAA amino rūgščių. Visos šios medžiagos suteikia kūnui greitą ir lengvą energiją. Šiuos papildus organizmas greitai pasisavina, todėl jie yra kur kas veiksmingesni nei angliavandenių pilna bandelė, kurią suvalgysite prieš treniruote, tikėdamiesi energijos. Taip pat, prieštreniruotiniai papildai nesuteikia sotumo, pilnumo jausmo, todėl, sportuodami nejausite diskomforto. 

Gliukozaminas 

Gliukozaminas yra skystis, kurį galima rasti aplink visus, kūne esančius, sąnarius. Jis leidžia jiems tinkamai funkcionuoti, juos „sutepdamas“. Sportuojant, kada į darbą intensyviai yra pašaukiami sąnariai, būtina pasirūpinti tinkama jų veikla ir būkle. Dėl šios priežasties, daugelis sportininkų vartojo gliukozamino papildus, kad išvengtų traumų ir sąnarių pažeidimų, intensyviai ar labai ilgą laiką sportuodami. Dažniausiai, gliukozaminas parduodamas tabletėmis.